הרשתות החברתיות הפכו בשנים האחרונות לכר נרחב לפיתוח עסקי וטכנולוגי. השימוש הנפוץ ברשתות החברתיות, ובעיקר בפייסבוק ידוע לכל וטומן בחובו יתרונות שיווקיים ופרסומיים. פיתוח אפליקציות לפייסבוק הינו תחום נרחב המאפשר למתכנתים ומפתחים להתמחות בפיתוח המותאם לרשת זו וליצור אפליקציות שימושיות עבור הגולשים. פיתוח אפליקציות לפייסבוק יכול להיות משחק קטן, שאלון, קטלוג מוצרים ושירותים, דף נחיתה או כל דבר אחר שגולשים יכולים להשתמש בו ולהפיצו הלאה. שימוש מושכל בפיתוח אפליקציות לפייסבוק יכול לתרום במידה נכרת לשיווק העסק ולתדמיתו, היות וניתן להעביר את המידע בקלות מגולש לגולש.
כיצד עובד הפרסום בפייסבוק?
אחד היתרונות הבולטים בפיתוח אפליקציות לפייסבוק, הוא האפקט הפרסומי והשיווקי שלהן. כל משתמש באפליקציה למעשה מציג על הקיר המשותף את השימוש האישי שלו באפליקציה, ומזמין כבדרך אגב משתמשים אחרים לנסות גם כן. אם נתבונן על הסטטיסטיקה, נמצא כי למשתמש ממוצע יש מאות חברים בפייסבוק ולכן פרסום האפליקציה בצורה חכמה על הקיר המשותף יכול להביא לתפוצה רחבת היקף וחסרת תקדים של אלפי גולשים! ניתן לתת דוגמאות נוספות לפיתוח אפליקציות לפייסבוק, שיצרו תהודה רבה בקרב הגולשים: אפליקציית הפאזל של קוקה קולה שהיא למעשה משחק המזכה את המנצחים בפרסים ובדלת האחורית מביאה את המותג כולו לתודעה ארצית או עולמית, אפליקצית IFRAME המאפשרת לשלב מיני סייט (עמוד נחיתה) בתוך דף האוהדים ויש עוד דוגמאות רבות. האפליקציות המוצלחות ביותר, הן לאו דווקא האפליקציות המורכבות, אלא דווקא הקטנות והפשוטות, המאפשרות למשתמש להיכנס לאפליקציה, להתרשם ולצאת תוך מספר דקות.
כיצד נשלב את האפליקציה ברשת?
חלק גדול מההצלחה של הרשת החברתית פייסבוק, היא "בדביקות" שלה, אם אפשר לקרוא לזה כך. אנשים נמצאים בפייסבוק כל היום, ולא מעוניינים לעזוב את המחשב כיוון שזה מעניין ומושך. לכן, אם מעוניינים בפיתוח אפליקציות לפייסבוק באופן מוצלח, יש לדאוג שהאפליקציה תשאיר את הגולש בפייסבוק ושלא יצטרך לנדוד לאתר אחר. ניתן לעשות זאת ע"י פיתוח אפליקציות לפייסבוק המשולבות בתוך הדף ומושכות את הגולש לקרוא את תוכנן. גם אם אתם משלבים באפליקציה דף "צור קשר", אין צורך להוציא את הגולש החוצה וניתן לשלב אותה בתוך הדף עצמו.